• GRUPA ORLEN (strona główna)
Dla niedowidzącychRozmiar tekstu: AAA
Pierwszy taki załadunek w Płocku!

16-06-2020  

Zwyczajowo lepiszcze asfaltowe (asfalt) nalewane jest do autocystern i nimi transportowany do miejsca docelowego. Na początku czerwca w rafinerii w Płocku po raz pierwszy załadowany został specjalny kontener, przystosowany do transportu asfaltu na zimno na znacznie dłuższe dystanse.

Autocysterna, potocznie zwana przez drogowców „beczką”, to zdecydowanie najpopularniejszy środek transportu asfaltu. Cysterna działa na zasadzie termosu i pozwala przewozić asfalt na określone odległości bezpośrednio z miejsca załadunku, przy czym temperatura asfaltu nie powinna spaść poniżej 130°C - poniżej tej temperatury jego wypompowanie staje się utrudnione. Jest to bardzo duże ograniczenie logistyczne, ponieważ znacznie zmniejsza zakres terytorialny dostaw.

Rozwiązaniem tego problemu są kontenery posiadające niezależny system umożliwiający rozgrzewanie lepiszcza. Dzięki temu asfalt po nalaniu do kontenera i ochłodzeniu do postaci ciała stałego, może być ładowany na statki lub pociągi i  transportowany do bardziej odległych zakątków świata, a następnie bez negatywnych konsekwencji dla jego jakości rozgrzewany. Dotychczas napełnianie kontenerów odbywało się jednak nie na terenie rafinerii bezpośrednio z nalewaków, tylko pośrednio z autocystern.

Aby uniknąć tych dodatkowych procesów logistycznych, istnieje możliwość wykorzystania specjalnych kontenerów posiadających właz od góry, podobny do tych, w jakie wyposażone są autocysterny. Pozwala on na napełnienie takiego kontenera bezpośrednio z nalewaków. W Płocku po raz pierwszy napełniony został ten typ kontenera, o pojemności 26 ton. Załadunek trwał ok. 40 minut i odbył się bez przeszkód. Była to pierwsza w historii taka operacja w płockiej rafinerii.

IMG_2405WJ.jpg 

IMG_2397WJ.jpg


« powrót
 
 
 

Marki Grupy ORLEN