• GRUPA ORLEN (strona główna)
Dla niedowidzącychRozmiar tekstu: AAA
Świat nauki i przemysł połączyły siły w stworzeniu solidnych i trwałych dróg asfaltowych

04-10-2019  

Projekt badawczy „Optymalizacja konstrukcji asfaltowej nawierzchni drogi dzięki zastosowaniu asfaltów modyfikowanych” wkroczył w fazę realizacji. Politechnika Gdańska wspólnie z Politechniką Warszawską, Instytutem Badawczym Dróg i Mostów w Warszawie oraz spółkami ORLEN Asfalt, Grupą LOTOS i Budimex będą prowadzić prace umożliwiające rozwój technologii pozwalającej obniżyć koszty budowy dróg i poprawić ich trwałość. Dzisiaj w Sali Senatu Politechniki Gdańskiej nastąpiło uroczyste przekazanie umów pomiędzy stronami.

Producenci i naukowcy chcą potwierdzić wpływ asfaltów modyfikowanych i wysokomodyfikowanych polimerem, czyli tzw. asfaltów HiMA (Highly Modified Asphalt) na trwałość nawierzchni drogowej, a w konsekwencji na zmniejszenie kosztów budowy i utrzymania dróg. Wyniki badań, które znane będą już w przyszłym roku, powinny pokazać zalety budowania nawierzchni z asfaltami modyfikowanymi polimerami. Naukowcy zbadają m.in. wpływ wykorzystania asfaltów modyfikowanych i PMB HiMA w miejsce stosowanych dotąd asfaltów drogowych, do różnych warstw konstrukcji nawierzchni.

- Rozwój infrastruktury drogowej, a co za tym idzie polskiej gospodarki to jeden z naszych priorytetów. Stąd nie mogło nas zabraknąć w konsorcjum, które realizuje tak ważne dla branży drogowej zagadnienie. Współpraca nauki i biznesu jest przykładem nowej jakości realizowania projektów badawczych, przy zachowaniu najwyższych standardów – powiedział Marek Pietrzak, Prezes Zarządu ORLEN Asfalt.

Spółkę ORLEN Asfalt reprezentował Krzysztof Błażejowski - Dyrektor Biura Badań i Rozwoju.

DSC3721.JPG 

DSC3680.JPG 
Krzysztof Błażejowski - Dyrektor Biura Badań i Rozwoju ORLEN Asfalt
Zdjęcia: Politechnika Gdańska


 
 


« powrót

 
 
 

Marki Grupy ORLEN